dimecres, 1 de setembre del 2010

deconstruïm l'Spot: Imagenio & GolTV

S'acaba l'estiu i com a mostra ja ha començat el futbol. No us parlaré del "cas Ibra" , ni del President Rossell, ni del primer líder l'Atlètic de Madrid. I és que la lliga ja ha començat i molts partits els podreu veure (si pagueu, podrits) per obra i gràcia de GolTV.  Deixaria un espai a continuació per a que en Jaume Roures em subvencionés, si no fos perque ara comença la rajada amb el retorn de la secció inhabitual "Deconstruïnt l'Spot"

Si senyors, el següent anunci d'Imagenio-anunciant-GolTV que per si no l'han vist és aquest:



- Uy, el senyor Anthony és un insensible i els anuncis lacrimògens l'emprenyen.
- El senyor Anthony està ressentit amb el seu pare...
- Al senyor Anthony  li deu repatejar el futbol, potser és homosepsual...
- El senyor ...
Photobucket

DEIXA'M PARLAR, CONY!

Aquesta és la bonica història d'un pare que de ben petit inculca com a bon progenitor l'estima a uns colors (llàstima que siguin uns de blanc-i-blaus, i diria que sense pretendre-ho l'anunciant en concret els de l'espanyol). Una cerimònia d'unió entre pare i fill que es porta a terme cada diumenge, perdó cada dues setmanes, que no sempre hi ha partit en camp propi i menys encara si ets d'un equip com el perico que no juguen més enllà de la lliga i una ronda de la Copa del Rei.

El fill va creixent i el pare se'l porta a tots els desplaçaments, jugant-se el físic anant a camp contrari, menyspreant la seva propia salut portant al nen al camp amb condicions climatològiques adverses. Tot per aquesta comunió futbolística entre pare i fill.

Doncs aquesta no és cap bonica història, perquè té una fi que lluny de ser pretesament entranyable, el que ens ensenya és una amarga lliçó.


Alerta,! Deconstruïm l'Spot!!

Doncs resulta que no. Que no hi ha cap bon missatge, entranyable i familiar al darrera. És una llacrimògena història en el pitjor dels sentits. Un pare abnegat, que en la flor de la vida ha compartit i patit l'afició al futbol amb el seu fill, veu com el reietó de la casa el deixa plantat en els seus anys postrers. El progenitor, que ha passat tot tipus de penúries en bé de l'amor a uns colors i a un fill desagraït, veu com el seu fill no està disposat a fer el mateix. Fixeu-vos en com comença l'anunci: El fill(deputa) busca la seva localitat mentre el seu pare va pujant renquejant les escales. I mentre se'ns projecta una retrospectiva de la seva relació amb l'esport rei, el que s'està cuinant és la tragèdia.

- Vamos a hacer que el estadio venga a casa... 

A veure avi, que estic fins els ous d'anar arrosegan-te pels puestus. I no et queixis massa o la propera vegada et baralles amb les monges de la residència que no tenen GolTV.

Però tot plegat és ben comprensible quan resulta que el fill és... ni menys que... el mateix Batman!! (Tal i com pronuncia la frase de marres, o és el puto Batman o és un degenerat que es vol ventilar el seu propi pare.... Èdip Extreme!)

Quantes lectures que té un anunci de merda com aquest!!

9 comentaris:

  1. "un pare que de ben petit inculca al seu progenitor" A l'avi? No us haureu fet una mica d'embolic?

    ResponElimina
  2. Anthony, la cosa està molt clara: no es pot abandonar el gos a la benzinera ni el pare davant la tele...

    ResponElimina
  3. L'anunci apela a la llagrimeta. Però això de pagar per veure el futbol toca el nas i més ara que m'hi he aficionat.

    ResponElimina
  4. Quan vaig veure aquest anunci vaig pensar: "fillsdeputa"... bé, de fet em passa amb la majoria d'anuncis.

    ResponElimina
  5. Salvador... benvingut, gràcies per la rectificació. Ja està arreglat.

    Remitjó: Què curiós. La publicitat ens recorda que no està bé abandonar els animals, i al mateix temps ens vol convèncer que està bé deixar el pare davant la tele i privar-lo de la seva il·lusió d'acompanyar el fill a l'Estadi.

    Sra, Tiquis: No sé si l'anunci vol apelar a la llagrimeta o és l'intent de les televisions de capgirar l'opinió general que diu que els horaris del futbol són una merda per culpa de la tele. Felicitats per l'afició, però suposo pel que diu que vosté no ha posat els peus en un estadi. Faci-ho, li ho recomano. En realitat, no. És per aixó que s'hi ha d'anar des de petit.

    Llesca: Ben aviat el nostre vocabulari es reduïrà a aquest conjunt de mots. O també és possible que en una dècada de la televisió en diguem el "filldeputitzador", ja que és el que exclamem a ca da moment mentre la veiem.

    ResponElimina
  6. Doncs jo no penso pagar un duro per veure un partit televisat, i sóc futbolero en general i sofàbolero en particular!.

    ResponElimina
  7. El que no acabo d'entendre és per què van escollir els colors de l'Espanyol. És que fins i tot surt una imatge de la graderia amb espectadors amb la samarreta de l'equip! Creuen que cau simpàtic a tothom? tenen pocs abonats d'aquest equip?

    ResponElimina
  8. Muralekha: no t'has de refiar dels pericos.

    ResponElimina
  9. Hòstia, vaig pensar el mateix, el primer cop que vaig veure l'anunci. El pobre iaio tot il.lusionat i preparat per anar a l'estadi, i el cabronàs del fill que li diu que no. Quina imatge més cutre de la 3a edat. Ser vell no vol dir deixar de viure. Cabrons.

    ResponElimina

Vinga, ja pots buidar el pap.