divendres, 9 d’abril del 2010

La Polèmica de la Setmana: El Saloufest

Portem un munt de dies sentint a parlar del Saloufest. I total, per què? Perquè en un parell de diaris anglesos van apareixer les farres que els seus nanos i nanes es peguen a casa nostra. I com que als mitjans d'aquí també som una mica cretins quan no hi ha noticies, ja tenim la polèmica de la setmana. I als que manen, que haurien de ser un mica més impermeables a la tonteria, de cop i volta ara els ha agafat vergonya i per ser més papistes que el mateix Benet XVI, han muntat un sidral de ca l'ample.

Ara els consorcis turístics catalans i també la conselleria Max-Mix d'Innovació, Universitat i Empresa (el turisme no mereix conselleria pròpia?) volen renegar del turisme de borratxera que tants beneficis ha produït en el passat. Ara tots es volen agafar a la mamella del "turisme familiar" que deixa més beneficis perque diuen que consumeixen més. Però no és aquesta la manera de fer-ho.

Per començar, la furibunda reacció de la Generalitat foragitarà els anglesets que desitgen passar-se un quants dies entre birres, tites i pitrams lluny dels seus engolats progenitors. L'any que ve, a veure qui es queixa perquè no els arriben els cuartos. Repeteixo que les coses no es fan així.

Un atreu a la clientela que es mereix. Si vols portar families que deixin anar la mosca al comerç local, has d'oferir-lis serveis a l'alçada d'aquest tipus de visitants. Que cony té Salou per aquests visitants a banda de Port Aventura i la platja? Calella va acollir durant moltes edicions aquesta gresca. La població del Maresme fa anys que va engegar una política de turisme de qualitat i va començar amb profundes renovacions en el parc hoteler. Els hotels més rònecs que acollien el turista jove i escurat han desaparegut. Tot i així continuen arribant, però en diferent mesura. Si la Generalitat vol canviar el model, per començar haurà de contar si els de Salou hi estan d'acord i després donar recursos per canviar-lo. I menys amenaces de retirar-los la certificació de Destinació Familiar.

Però ja cal que els de Salou espavilin que amb el rebombori els Tour-operadors que organitzen la trobada se'ls han posat exigents i demanen que s'acondicionin millors instal·lacions esportives (l'excusa oficial del viatge és l'esport) si volen que hi continuïn anant.


Tantmateix hi ha unes quantes mentides, mitges veritats i molta hipocresia en tot plegat.

Primera: A molts no els molesta que vinguin anglesos (o alemanys, amb les Oktoberfest) a beure's tot el que puguin. HIPOCRESIA . Els molesta el concepte Low-Cost que fa que ho tinguin tot pagat a l'hotel i en determinats locals. Els molesta que no trepitgin el seu bar on sens dubte aprofitarien l'ocasió per cobrar-los cinc euros per una canyeta mal tirada. A aquest imbècil és al que s'ha de perseguir: al que s'aprofita del turista i que és el que ha provocat que els operadors tractin de protegir la butxaca del seu client.

Segona: El turisme familiar gasta més. MITJA VERITAT . Gasta més si el tractes bé i tens alguna cosa a oferir que sigui diferent. Per platges ja les tenen a Mallorca, les illes gregues i llocs com Bulgària que s'han posat les piles i per cuatre duros passes unes vacances de sol i mar (als que els hi agradi) de puta mare. I a més són també víctimes dels estafadors d'abans. Dinaran o soparan fora un dia, i quant els hagis fotut la clavada del segle acabaran la resta de les vacances menjant fuet i baguettes a la platja o asseguts al passeig marítim. I per descomptat que l'any següent no pensen repetir la meravellosa experiència de ser estafats a Catalunya.

Tercera: No ens podem permetre donar aquesta imatge. MENTIDA. Per si no ho recorden estem en crisi i si a en auest més, on recordin que només hi ha cuatre dies on el turista nacional té festa, venen 8000 guiris pensin com han de fer per aprofitar-ho (que no aprofitar-se'n). Quan l'any que ve no hi siguin, ja en parlarem. I ja que parlem d'imatge, desgraciadament el puto "callejeros" ha causat sensació i ara, totes les teles s'esforcen per vendre com a reportatges realistes una simple col·lecció manipulada de gent passant-se de rosca. Ja van fer emprenyar les Illes Canàries amb un reportatge sobre el carnaval de Tenerife on hi apareixia de tot (i em refereixo a tot el que pogués ser sòrdid) excepte el puto carnaval.

Cuarta: La gent del poble que es queixa de les molèsties que causen aquests visitants. HIPOCRITES. Segur que són molts menys que els que causen els seus fills de botellón. Començant pel fet que els guiris comencen a beure més d'hora i per tant acaven abans, i aquí tenim el puto costum de quedar a quarts d'una de la matinada. Avui mateix un cambrer de Salou reconeixia que ha dispensat més alcohol durant els quatre dies de setmana Santa que en la primera setmana del festival. És a dir que aquí, de mamar també en sabem una estona llarga.

Per acabar vull que tots vostés facin un exercici de memòria més o menys curt segons l'edat que tinguin i recordin aquell/a guiri que es van beneficiar de vacances. Jo no la oblidaré mai.

Quan vam acabar va dir-me que havia vist la llum,
 en canvi jo l'hora de tornar a casa

Deixin que els joves d'avui en dia visquin també aquesta experiència tan increïble... aixó... que els donin pel cul. PROU SALOUFEST. MUAHAHAHAHA!





Tant preocupats que estan per la imatge i els hauria de recordar que pitjor és pensar en Salou i recordar aquesta tiparraca.

-Salou es mio, vale? Viva foro coches!!

Aixó SI que dóna mala imatge


9 comentaris:

  1. Amb els turistes ha passat el mateix pertot arreu. Ens hem pensat que són imbècils. El meu poble no és turístic, però tenim serra i moltes casetes de camp. En podies comprar una molt decent per 6 o 7 milions delasantiguaspesetas. Un dia, va arribar un anglès i en va voler comprar una. Al dia següent, una puta barraca sense terreny ja costava 20 milions. Amb el temps, una gent que podia ser una interessant font de diners per al poble (són jubilats amb bones pensions) ha deixat de venir. No eren imbècils.

    Pel que fa a Salou, no sé a què ve tant de rebombori, des de Dènia surten ferrys cada cap de setmana que per 4 duros te porten a Eïvissa amb la discoteca pagada i l'endemà a casa. Ni hotel ni restaurant ni hòsties. Aquesta gent li deixa 100 euros al camello local i punt.

    ResponElimina
  2. Ara no puc llegir aquest post per la seva extensió, però no dubti que tan bon punt tigui uns minuts, així ho faré. Cuidi's, mossènyer.

    ResponElimina
  3. TOTALMENT D'ACORD!

    I encara diria més:

    1) Vols turisme familiar? Doncs fes que el teu bar/restaurant sigui lliure de fum! O et penses que uns pares com cal deixaran que els seus nens s'ofeguin per dinar?
    Ah no, espera, que venent tabac també treus calerons.

    2) Vols platges immaculades? Doncs si el teu xiringuitu treu benefici de la platja i genera una certa brutícia, potser que paguis més per a mantindre la platja neta, oi?
    Nota: un xiringuito pot pagar menys de 500 euros annuals per ocupar un espai a la platja.

    ResponElimina
  4. I encara vols més?

    Fa vuit anys que es fa la festa, sota el mandat d'un alcalde sociata. Ara que ja no és sociata els mitjans s'hi han tirat al damunt!. Remenis per on remenis tot fa pudor a merrrda!

    ResponElimina
  5. El més perillós de passar pels carrers de Lloret de nits -i també de dies- és que sempre et pot caure algun guiri al cap, cada any passa, fa dos anys va ser perquè una tia es va quedar dormint a la cornissa de la finestra... Potser es pensen que perquè són guiris queden lliures de tot.

    ResponElimina
  6. Collons...molt il·lustratiu el post!
    Que són hipòcrites els qui no xarrupen de la mamella ho intuïa, però això del canvi d'alcaldia no ho savia..ja cantava massa tant de bombo a la collonada aquesta.

    ResponElimina
  7. El que cal a Catalunya és decidir d'una vegada el tipus de turisme a oferir, les necessitats que precisen i els canvis necessaris per a dur-ho a terme. El problema del turisme de borratxera és que qualsevol dia pot venir qualsevol altre i que ofereixi el mateix a un preu més baix. Llavors, quan això passa, és molt complicat fer el canvi. Una altra solució seria diferenciar clarament les zones dels que volen un turisme més de "qualitat" i els que el prefereixen de "quantitat", no posar-ho tot dins del mateix sac. Per exemple, pretendre vendre l'Alt Penedès (com volen fer) com la "costa de Barcelona" és estúpid.
    I sobre la reflexió del comerciant que xucla al turista fins l'últim cèntim, del tto d'acord. I encara hi ha qui es pregunta perquè molts no tornen?!

    ResponElimina
  8. Doncs jo estic en contra del SalouFest, però simplement perquè els turistes són anglesos.

    És clar que podria ser pitjor, podrien ser francesos, o italians. O argentins.

    En tot cas, a mi el què em fascina d'aquestes coses és la facilitat que els tour-operadors tenen per muntar saraus d'aquests i les dificultats que es troben les entitats de qualsevol poble si volen muntar un concert per recaptar quatre duros.

    Els del Casal de Joves del meu poble fa temps que malden per organitzar un concert amb una certa dignitat, i només troben pegues ("tan tard no pot ser, heu de fer polseretes pels menors d'edat pel tema de l'alcohol, hi ha el tema de la seguretat, el pavelló ha de quedar net que demà hi ha bàsquet...). Però estic segur que demà ve un anglès a muntar un Fest d'aquests i la setmana vinent tenim el poble infestat de guiris.

    ResponElimina
  9. Fiplo, amb tot el merder que s'ha muntat perque una noia es va despertar un matí a la platja i no s'enrecordava que havia fet.

    ResponElimina

Vinga, ja pots buidar el pap.